Γράφει ο Δημήτρης Κονταράκης

Το Digital Marketing είναι ένας όρος που χρησιμοποιούμε συχνά τον τελευταίο καιρό και γίνεται ολοένα και πιο σύνηθες μία εταιρεία να ακολουθεί συγκεκριμένη στρατηγική Digital Marketing. Τι ακριβώς όμως είναι το Digital Marketing και ποια είναι τα βασικότερα εργαλεία του;

Τι είναι το Digital Marketing

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Digital marketing είναι όλες οι ψηφιακές μέθοδοι που χρησιμοποιεί μία εταιρεία για να πετύχει τους στόχους της, να έρθει σε επαφή με το κοινό της και να προωθήσει το μήνυμα που επιθυμεί. Το Digital Marketing βασίζεται σε ψηφιακά εργαλεία, όπως προστάζει η δυναμική της εποχής και για αυτό θεωρείται ως το μέλλον του μάρκετινγκ.

Παρ’ ότι πολλοί είναι εκείνοι που νοσταλγούν τις εποχές που κυριαρχούσαν τα παραδοσιακά μέσα (οι εφημερίδες, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο), είναι αδιαμφισβήτητο ότι η μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού έχει στραφεί σε νεότερες τεχνολογίες και ψηφιακές μεθόδους επικοινωνίας. Το Digital Marketing και οι ψηφιακές μέθοδοι κάνουν τον κόσμο να κινείται πιο γρήγορα, ευέλικτα, πρακτικά και εξορθολογισμένα και παρέχουν -τόσο στις εταιρείες, όσο και στους καταναλωτές- τις ίδιες δυνατότητες και την ίδια δυναμική.

Για να μπορέσει μια εταιρεία να ξεκινήσει μία στρατηγική Digital Marketing, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει, είναι να θέσει τους στόχους που επιθυμεί να επιτύχει. Όπως και στο παραδοσιακό μάρκετινγκ, έτσι και στο Digital, η εκάστοτε εταιρεία πρέπει να έχει ξεκάθαρους στόχους και να ορίσει ένα συγκεκριμένο πλάνο για να τους επιτύχει. Σε αυτό το πλάνο καλό θα ήταν να οριστούν τα εργαλεία που θα αξιοποιηθούν προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι. Ποια είναι όμως αυτά τα εργαλεία και πώς θα καταλήξουμε στα κατάλληλα για τη στρατηγική μας;

Εργαλεία Digital Marketing

Social Media Marketing

Τα Social Media έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας, χωρίς να έχει σημασία εάν πρόκειται για εμπορικούς σκοπούς ή απλά για να περνάει η ώρα μας. Το Social Media Marketing έχει να κάνει με την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων για την επίτευξη διαφόρων στόχων που ορίζει η κάθε εταιρεία. Παρόλο που τα περισσότερα socialmedia προσφέρουν στους χρήστες πολλαπλές δυνατότητες και εργαλεία, οι δύο μεγάλες κατηγορίες στις οποίες διαχωρίζουμε τις διαφορετικές δράσεις μας είναι οι διαφημιστικές ενέργειες και το περιεχόμενο (advertising ή contentmarketing).

Content Marketing

Με το Content Marketing αξιοποιούμε περιεχόμενο (πρωτότυπο και χρήσιμο υλικό με ενδιαφέρον για τον επισκέπτη), ώστε να επικοινωνήσουμε ένα μήνυμα για να φτάσουμε στην επίτευξη ενός στόχου. Το περιεχόμενο είναι από τα κυριότερα στοιχεία του digitalmarketing και μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικές μορφές, όπως άρθρο, εικόνα, βίντεο κ.α. και να αξιοποιηθεί σε πολλές διαφορετικές πλατφόρμες που αξιοποιεί μια εταιρεία (blog, newsletter, socialmedia). Το περιεχόμενο αποτελεί βασικό εργαλείο για να επικοινωνηθεί το μήνυμα που επιθυμεί η κάθε εταιρεία, είτε αφορά προωθητική ενέργεια, είτε κάποια ενημέρωση για νέες κυκλοφορίες.

Online Advertising

Η online διαφήμιση μπορεί να πάρει πολλές μορφές και να αξιοποιηθούν πολλά διαφορετικά εργαλεία. Στο πλαίσιο του onlineadvertising εντάσσουμε ό,τι έχει να κάνει με επί πληρωμή ενέργειες που πραγματοποιεί μια εταιρεία για να προωθήσει το μήνυμά της στο κοινό – στόχο της. Είναι η μέθοδος της περαιτέρω προώθησης του μηνύματος της εταιρείας μας.

Κύριεςπλατφόρμες Online Advertising είναιτα Social Media (Facebook, Instagram), καθώςκαιτα Google Ads. Μέσω των συγκεκριμένων πλατφορμών μπορούμε να αξιοποιήσουμε πολλές διαφορετικές διαφημιστικές επιλογές και να στοχεύσουμε το κοινό μας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

SearchEngine Marketing και Optimization

Οι μηχανές αναζήτησης είναι ο αρχικός τρόπος επιλογής και εισόδου ενός χρήστη στην ιστοσελίδα ή στο ηλεκτρονικό κατάστημα μιας εταιρείας. Όταν λοιπόν μία εταιρεία επιθυμεί να αυξήσει τις επισκέψεις του ιστοτόπου της, πρέπει να εμφανίζεται σε καλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτό θα γίνει με τη βελτιστοποίηση της σελίδας της ως προς τις μηχανές αναζήτησης, άρα πρέπει να ακολουθήσει πρακτικές SEO (SearchEngineOptimization) για να βγαίνει σε υψηλές θέσεις στις σελίδες των αποτελεσμάτων σε αναζητήσεις σχετικές με το αντικείμενό της.

Ένα άλλο εργαλείο που μπορεί να αξιοποιήσει, είναι οι διαφημίσεις και η δημιουργία καμπανιών με στόχο συγκεκριμένα keywords (λέξεις-κλειδιά) ή ιστοσελίδες με συγκεκριμένο περιεχόμενο, ώστε να αυξηθεί η προβολή της. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η προβολή σε χρήστες που γνωρίζει ότι ενδιαφέρονται συγκεκριμένα για το περιεχόμενό της.

Ωστόσο και οι δύο επιλογές προϋποθέτουν την ύπαρξη μίας όμορφης, σωστά δομημένης και user-friendly ιστοσελίδας που όχι μόνο θα εμπνέει τους καταναλωτές, αλλά θα τους προδιαθέτει θετικά να εμπιστευτούν την εταιρεία και θα προάγει την πολιτική και τις αξίες της.

Email Marketing

Τα emails είναι πλέον παντού διαδεδομένα. Οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου διαθέτουν τουλάχιστον μια ηλεκτρονική διεύθυνση (συνήθως περισσότερες), από την οποία ελέγχουν σε τακτά χρονικά διαστήματα την ηλεκτρονική τους αλληλογραφία. Έτσι, το email γίνεται ένα άμεσο και ευθύ εργαλείο marketing, ικανό να μεταφέρει ταυτόχρονα σε πολλαπλούς παραλήπτες το μήνυμα της εταιρείας και να αποφέρει υψηλά ποσοστά αποδοτικότητας.

Παρότι μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού φαίνεται να θεωρεί κουραστική τη συγκεκριμένη μέθοδο, λόγω των πολλαπλών προωθητικών μηνυμάτων από εταιρείες (τακτική η οποία οδηγεί σε άμεση διαγραφή των email ή απεγγραφή από τη λίστα των παραληπτών τα newsletter) αποτελούν εξαιρετικά αποτελεσματική μέθοδο με χαμηλό κόστος. Ιδιαίτερα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα newsletter μπορούν να φανούν εξαιρετικά αποτελεσματικά, βάσει των πωλήσεων που αποφέρουν.

Βέβαια, μην ξεχνάμε πως η λίστα παραληπτών πρέπει να είναι σωστά δομημένη και ο τρόπος απόκτησης και λειτουργίας του newsletter να συμφωνεί με τους κανόνες GDPR.

Mobile Marketing και PushNotifications

Πλέον όλοι μας διαθέτουμε κινητά τηλέφωνα και tablets και φυσικά οι marketeers δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να προσεγγίσουν με τόση ευκολία ένα τόσο μεγάλο κοινό. Μέσω της χρήσης εφαρμογών, μία εταιρεία μπορεί να προσφέρει στους καταναλωτές της πληθώρα λειτουργιών και διευκολύνσεων, καθώς και να διατηρεί το κοινό της μόνιμα engaged με το brand της, καθώς θα έρχεται σε καθημερινή επαφή με αυτό διαμέσου της εφαρμογής.

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στην εταιρεία να έρχεται σε επαφή με τους χρήστες της εφαρμογής της μέσω των PushNotifications και να τους στέλνει εύκολα μηνύματα και πληροφορίες. Μέσα από έρευνες έχει αποδειχθεί ότι τα ποσοστά αποδοτικότητας αυτών των ειδοποιήσεων μπορεί να είναι εκπληκτικά.

Άμεσα μηνύματα (Viber, SMS)

Με αντίστοιχο τρόπο με τη λειτουργία των PushNotifications, υπάρχει και η επιλογή αποστολής άμεσων μηνυμάτων, όπως τα SMS ή τα μηνύματα στο Viber. Εάν ακολουθούμε τον Κανόνα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και η λίστα μας είναι δομημένη με βάση τις συγκεκριμένες μεθόδους που αναφέρονται σε αυτόν, τότε μπορούμε να δούμε εξαιρετικές απολαβές από τη συγκεκριμένη πρακτική στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας.

Υπάρχουν πολλά ακόμα εργαλεία του Digital Marketing που μπορεί να αξιοποιήσει μια εταιρεία και όσο εξελίσσεται ο ψηφιακός κόσμος, τόσο περισσότερες επιλογές ψηφιακής διαφήμισης θα αποκτούμε. Ωστόσο, η κάθε εταιρεία πρέπει να επιλέγει τα εργαλεία αυτά που είναι κατάλληλα για την επίτευξη των στόχων της και την επικοινωνία των δικών της μηνυμάτων.

Εάν όλα όσα αναφέραμε παραπάνω σας φαίνονται βουνό, η ομάδα της eSteps θα χαρεί να σας εξυπηρετήσει. Μαζί μπορούμε να θέσουμε τους στόχους της εταιρείας σας, να επιλέξουμε τα εργαλεία που σας ταιριάζουν καλύτερα και να αξιοποιήσουμε τις μεθόδους που θα αναδείξουν την εταιρεία και το μήνυμά σας.

Πηγή: estepsΣύμβουλοι Internet Marketing