To eshop σας είναι έτοιμο και βρίσκεται στο online περιβάλλον. Φροντίσατε να έχει άψογη αισθητική, να είναι λειτουργικό και φιλικό προς το χρήστη και μέσα από τη στρατηγική ψηφιακού marketing που χαράξατε έχει ήδη ικανοποιητική επισκεψιμότητα. Για ποιο λόγο όμως οι πωλήσεις σας παραμένουν χαμηλές;

Βρείτε την απάντηση σε ένα από τα παρακάτω συνηθισμένα λάθη που εντοπίζονται στα ηλεκτρονικά καταστήματα:

  1. Κακής ποιότητας φωτογραφίες και ελλιπείς περιγραφές προϊόντων

Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις! Εάν οι φωτογραφίες των διαθέσιμων προϊόντων δεν είναι ελκυστικές, είναι χαμηλής ανάλυσης, αργούν να φορτώσουν και δε δίνουν σαφή εικόνα του προϊόντος τότε δεν κερδίζουν την προσοχή του χρήστη ο οποίος τις προσπερνά. Επιπρόσθετα, εάν στη λεζάντα και την αναλυτική περιγραφή του προϊόντος δεν αναγράφονται όλες οι πληροφορίες και δεν απαντούν στις ερωτήσεις του καταναλωτή, ο τελευταίος είναι πιθανό να αναζητήσει αυτό που τον ενδιαφέρει αλλού.

  1. Δαιδαλώδης διαδικασία πληρωμής

Η προσθήκη του προϊόντος στο καλάθι δεν αρκεί ώστε να φέρει και την αγορά. Αν στη μέση της διαδικασίας αγοράς, ο πελάτης μπερδευτεί, δυσκολευτεί ή έχει αμφιβολίες για την λήψη των στοιχείων της κάρτας του, θα εγκαταλείψει το site. Φροντίστε λοιπόν, η διαδικασία πληρωμής να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή, με λίγα βήματα και ξεκάθαρες συναλλαγές.

Μια κακή αγοραστική εμπειρία όχι μόνο θα διώξει τον πελάτη αλλά δε θα τον κάνει να συστήσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και σε άλλους.

  1. Το e–shop δεν προσαρμόζεται στις κινητές συσκευές

Το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών στις μέρες μας δεν γίνεται απλά online αλλά μέσω smartphones & tablets. Είναι λοιπόν επιβεβλημένο κάθε e-shop να είναι mobile-friendly και να προσαρμόζεται σε οθόνες κάθε τύπου για να διευκολύνει κάθε πελάτη να έχει μια ευχάριστη εμπειρία πλοήγησης.

  1. Κακή αγοραστική εμπειρία

H κακή αγοραστική εμπειρία αφορά την πλοήγηση του χρήστη στο eshop και τα συναισθήματα που του γεννώνται κατά την περιήγηση. Αν βρει αυτό που ψάχνει με μια ματιά, ολοκληρώσει την αγορά σε λίγα βασικά βήματα και πετύχει μια καλή σχέση ποιότητας –τιμής θα έχει πολύ θετικές εντυπώσεις και ενδέχεται να επιστρέψει με νέες αγορές. Αν το μενού το δυσκολεύει, δε βρει τα προϊόντα που ψάχνει και οι τρόποι πληρωμής του δημιουργήσουν ανασφάλεια θα έχει μια κακή αγοραστική εμπειρία. Το ίδιο θα συμβεί αν δεν μπορεί να εντοπίσει τους πιθανούς τρόπους επικοινωνίας, την πολιτική επιστροφών κλπ.

5.Πόσο γρήγορα φορτώνει το ηλεκτρονικό σου κατάστημα;

Για να «τρέχουν» οι πωλήσεις σας, θα πρέπει να τρέχει και το eshop σας. Ο μέσος όρος αναμονής ενός χρήστη για να φορτώσει το πλήρες περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας είναι μόλις 3 δευτερόλεπτα. Αν ο επισκέπτης της σελίδας περιμένει περισσότερο για να φορτώσει η σελίδα το πιο πιθανό είναι να την εγκαταλείψει.

  1. Απουσία φίλτρων κατηγοριοποίησης

Αν το eshop διαθέτει πολύ μεγάλη σειρά προϊόντων, με ποικιλία χαρακτηριστικών όπως μεγέθη, χρώματα, διαστάσεις κλπ., οφείλετε να εγκαταστήσετε φίλτρα κατηγοριοποίησης, ώστε ο επισκέπτης, που συνήθως είναι ανυπόμονος, να μπορεί να βρει άμεσα και εύκολα αυτό που ψάχνει.

Αν για παράδειγμα, έχετε ένα eshop με προϊόντα περιποίησης, θα πρέπει να υπάρχουν φίλτρα όπως πρόσωπο, σώμα, μαλλιά, ανδρική ή παιδική φροντίδα καθώς επίσης και εύρος τιμών ή κατηγοριοποίηση ανά εταιρεία. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρχει επιμέρους κατηγοριοποίηση όπως αντηλιακή προστασία, αντιγηραντική φροντίδα, ενυδάτωση κλπ.

Είναι σημαντικό και σε αυτή την περίπτωση, τα φίλτρα να είναι εύκολα προσβάσιμα τόσο από desktop όσο και από mobile συσκευές.

Δημήτρης Κονταράκης
Γράφει ο Δημήτρης Κονταράκης