Γράφει ο Δημήτρης Κονταράκης

Ίσως έχετε ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία σας ώστε να μην πελαγώσετε όταν οι παραγγελίες αρχίσουν να καταφτάνουν. Αν όχι, τώρα είναι η ώρα για να ξεκινήσετε το …στόλισμα. Μερικές φορές χρειάζεστε κάτι περισσότερο από μια σύντομη ετοιμασία προκειμένου να τα οργανώσετε όλα. Γι αυτό η παρακάτω λίστα ελέγχου είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεστε. Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε;

1) Ιστοσελίδα συμβατή με κινητά και tablets (mobile friendly)

Δεν είστε έτοιμοι για ψώνια από κινητό; Οι πελάτες σας θα πάνε αλλού. Σύμφωνα με τις προβλέψεις το 55-60% των αγοραστών θα ολοκληρώσουν τις αγορές τους σε κινητές συσκευές.

2) Επισκεψιμότητα Ιστοτόπου

Δεν είστε συνηθισμένοι σε μια μαζική εισροή επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας; Δεν θέλετε να χάσετε πολύτιμες πωλήσεις, με την ιστοσελίδα σας να έχει πέσει. Να είστε έτοιμοι για όλα.

3) Ταχύτητα Ιστοτόπου

Αν η ιστοσελίδα σας παίρνει περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα για να φορτώσει, θα μπορούσατε να χάσετε μέχρι και το 40% των αγοραστών σας. Ελέγξτε την ταχύτητα της και βελτιώστε την άμεσα.

4) Ημερολόγιο Περιεχομένου

Αν δεν έχετε ήδη ξεκινήσει να προγραμματίζετε τα άρθρα σας στο blog σας, τα βίντεο, τα tweets και τις δημοσιεύσεις σας στο Facebook, ξεκινήστε άμεσα. Κάποιοι έχουν ήδη ξεκινήσει τη διαφήμιση για τις γιορτές, κι αυτό σας αφήνει πίσω

5) Σχεδιασμός Πωλήσεων

Δεν υπάρχει τίποτε πιο ντροπιαστικό από την έναρξη μιας πώλησης με λάθος τιμές και προϊόντα. Κι ακόμη πιο στενάχωρο είναι το να χάσετε τόσα πολλά χρήματα με τις τυχαίες πωλήσεις σας που θα πρέπει να ακυρώσετε. Προγραμματίστε έγκαιρα και δώστε προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια.

6) Εmail Πωλήσεων(Email Marketing)

Χρειάζεστε χρόνο για να προγραμματίσετε το σωστό περιεχόμενο για τα μηνύματα πωλήσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αν αργήσετε πολύ, θα χάσετε την ευκαιρία που έχετε να παρακινήσετε πραγματικά τους αγοραστές.

7) Γραφιστικός Σχεδιασμός

Μην αφήνετε όλη τη γραφιστική δουλειά μέχρι την τελευταία στιγμή αλλιώς μπορεί να μείνετε χωρίς γραφίστα στο προσωπικό. Ετοιμάστε όλα σας τα γραφικά- και θα είναι σίγουρα αρκετά- πολύ πριν να είστε έτοιμοι να τα χρησιμοποιήσετε. Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, banners, οδηγοί δώρων, κεφαλίδες blog, διαφημίσεις PPC…Η λίστα είναι ατελείωτη.

8) Λέξεις-κλειδιά Διαφημίσεων

Ξέρετε ποιες λέξεις-κλειδιά θα χρησιμοποιήσετε για τις pay-per-click διαφημίσεις σας; Αν όχι, ξεκινήστε από τώρα το σχεδιασμό. Θα είστε σε ανταγωνισμό με πολλές εταιρείες για τις κορυφαίες θέσεις των Google Adwords, οπότε το να χρησιμοποιήσετε τις πιο δημοφιλείς επιλογές δεν συνίσταται. Χρειάζεστε μια στρατηγική, και η στρατηγική απαιτεί χρόνο.

9) Περιεχόμενο Διαφημίσεων Google Ads

Όταν έχετε επιλέξει τις λέξεις-κλειδιά σας, είναι ώρα να εξετάσετε το κείμενο των διαφημίσεών σας. Θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι οι όροι που χρησιμοποιείτε ταιριάζουν φυσικά στο κείμενό σας. Αν δεν συμβαίνει αυτό, δεν θα έχετε αποτελέσματα με πιθανούς αγοραστές.

10) Emails για τα Εγκαταλειμμένα Καλάθια

Ξεκινήστε εγκαίρως τον προγραμματισμό για εκείνους που αναπόφευκτα θα φύγουν από το eshop σας χωρίς να κάνουν μια αγορά. Λάβετε υπόψη ότι το 75% αυτών που εγκαταλείπουν σκοπεύουν πραγματικά να αγοράσουν, απλά μπορεί να χρειάζονται λίγο σκούντημα.

11) Διαφημίσεις Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης

Με τις επιλογές να εκτείνονται στο Facebook, το Twitter, και το Instagram, θα πρέπει να διαλέξετε την καλύτερη πλατφόρμα για τις πληρωμένες διαφημίσεις σας. Στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι το μήνυμά σας ταιριάζει στην πλατφόρμα και στο κοινό σας.

12) Προγραμματίστε την Αποστολή προσφορών

Αν θέλετε να προωθήσετε κάποιες προσφορές αυτήν τη σεζόν, ξεκινήστε από τώρα το σχεδιασμό. Θα χρειαστεί να προσαρμόσετε τις χρεώσεις για τα μεταφορικά ώστε να ολοκληρωθεί η παραγγελία, έτσι ώστε ο καθένας να έχει τον τρόπο αποστολής που χρειάζεται. Να θυμάστε ότι τα έξοδα αποστολής είναι ο νούμερο ένα λόγος για την μη ολοκλήρωση αγορών σε eshop.

13) Προγραμματίστε τις Επιστροφές

Με ένα υψηλότερο ποσοστό αγορών κατά τη διάρκεια των γιορτών, θα πρέπει επίσης να είστε προετοιμασμένοι και για ένα υψηλότερο ποσοστό επιστροφών. Μερικές φορές οι άνθρωποι κάνουν αγορές προορισμένες για δώρο που απλά αποδεικνύονται ακατάλληλες. Είστε έτοιμοι να δεχτείτε τα προϊόντα αυτά πίσω και να επεξεργαστείτε επιστροφές ή ανταλλαγές;

14) Παρακολουθήστε την Επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας

Για να κάνετε προγραμματισμό για μελλοντικές εορταστικές περιόδους, χρειάζεται να γνωρίζετε την επισκεψιμότητά σας για το τρέχον έτος. Παρατηρήστε τι είναι αυτό που οδηγεί τους ανθρώπους στην ιστοσελίδα σας, έτσι ώστε να μπορείτε να βελτιώσετε τα αποτελέσματα και να έχετε ακόμη περισσότερους αγοραστές στο μέλλον.

15) Εξυπηρέτηση Πελατών

Είστε έτοιμοι να ανταποκριθείτε σε όλες τις ερωτήσεις και τα παράπονα; Κάποιος θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση όλες τις ώρες για να παρακολουθεί τα κοινωνικά κανάλια, να απαντάει στα τηλέφωνα ή να απαντάει στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το να κρατάτε τους αγοραστές ικανοποιημένους είναι ένα από τα πιο σημαντικά καθήκοντα που θα φέρετε εις πέρας.

Και τώρα είστε έτοιμοι … θεωρητικά. Αν δεν έχετε βιώσει μια εορταστική περίοδο πωλήσεων, τίποτα δεν μπορεί να σας προετοιμάσει για αυτό που πρόκειται να ακολουθήσει. Τουλάχιστον όμως θα έχετε τα πράγματα σε τάξη!