Η αλήθεια είναι ότι τα μεγάλα brands κυριαρχούν στη Google, όμως αυτό δε σημαίνει ότι οι μικρότερες εταιρείες δεν είναι σε θέση να τα ανταγωνιστούν. Στο παρόν άρθρο, θα δούμε πως οι μικρές εταιρείες θα αποκτήσουν τη δική τους θέση στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων της Google.
Η παρουσία πολλών backlinks αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα κατάταξης, καθώς υπονοείται ότι η συγκεκριμένη σελίδα/εταιρεία διαθέτει μεγάλη επιρροή. Αυτό όμως τελικά σημαίνει ότι οι κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων θα κυριαρχούνται αποκλειστικά από τα μεγάλα brands, που θα αντέχουν το κόστος επένδυσης σε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και στρατηγικές για backlinks; Με ποιο τρόπο θα μπορέσουν να αντικρούσουν αυτή τη στρατηγική οι μικρές εταιρείες;
Για τους καταναλωτές, το μονοπώλιο των σελίδων των αποτελεσμάτων από ισχυρές μάρκες, σίγουρα δεν αποτελεί θετικό γεγονός. Επίσης, σίγουρα δεν αποτελεί θετικό γεγονός ότι οι εταιρείες μικρότερης δυναμικής με εξαιρετική ποιότητα υπηρεσιών, σπουδαίο περιεχόμενο και υψηλό επίπεδο αξιών, περιθωριοποιούνται επειδή δεν είναι σε θέση να ασκήσουν πίεση με τα backlinks.
Το ερώτημα, λοιπόν, είναι το εξής: θα υπάρξει η στιγμή όπου η Google θα ξεπεράσει τη λογική των backlinks ως ισχυρό παράγοντα κατάταξης και θα επικεντρωθεί στην πραγματική αξία που προσφέρεται από τις μικρότερες εταιρείες;
Τα μεγάλα brands και η Google
Για αρκετά χρόνια οι επαγγελματίες του SEO εκφράζουν τα παράπονά τους ότι οι μεγάλες εταιρείες δέχονται ευνοϊκή μεταχείριση από την Google στα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων. Η πραγματικότητα είναι ότι οι εταιρείες αντιμετωπίζονται ευνοϊκά, αλλά όχι επειδή η μηχανή αναζήτησης είναι θετικά προσκείμενη απέναντί τους.
Οι συγκεκριμένες εταιρείες έχουν θετική αντιμετώπιση από τη μηχανή αναζήτησης, καθώς έχουν καθιερωθεί ως «όνομα» στον τομέα τους και είναι πολύ πιο πιθανό να προσελκύσουν μεγάλο αριθμό από ποιοτικά link τα οποία θα οδηγούν στα site τους.
Οι εδραιωμένες μεγάλες εταιρείες είναι…εδραιωμένες!
Στην ουσία ισχύει το προφανές, ότι οι μεγάλες εταιρείες αποκτούν περισσότερα link επειδή είναι μεγάλες εταιρείες. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό;
Για να καταφέρει μία εταιρεία να γίνει μεγάλη, δεν συμβαίνει τυχαία. Ο λόγος είναι ότι συνήθως οι συγκεκριμένες εταιρείες επενδύουν για πολλά χρόνια μεγάλα χρηματικά ποσά, ώστε να μπορέσουν να εδραιωθούν στο μυαλό του καταναλωτή ως το «κυρίαρχο» προϊόν το οποίο θα αναζητήσει αυτόματα, όταν του παρουσιαστεί η συγκεκριμένη ανάγκη.
Αν κάποιος καταναλωτής θέλει να αγοράσει ένα καινούριο ζευγάρι αθλητικά παπούτσια, τότε σίγουρα η Nike, θα του έρθει σχεδόν αμέσως στο μυαλό, δεδομένου ότι είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παπουτσιών παγκοσμίως. Αυτή η οικειότητα στην πράξη μεταφράζεται σε links, δεδομένου ότι οι webmasters είναι και αυτοί καταναλωτές.
Το κοινό περιμένει να βρει αυτό που ψάχνει
Εάν εσείς, για παράδειγμα, αναζητάτε να αγοράσετε παπούτσια για τρέξιμο, θα περιμένετε σίγουρα να βρείτε τη Nike στα αποτελέσματα. Στην πραγματικότητα, εάν δεν εμφανιζόταν η Nike στα αποτελέσματα της Google για τη συγκεκριμένη αναζήτηση, πιθανόν να θεωρούσατε ότι τα αποτελέσματα που εμφανίζονται δεν είναι σωστά.
Ο αλγόριθμος προτιμά τις εταιρείες που έχουν πολλά backlinks και όπως αναφέραμε παραπάνω, οι μεγάλες εταιρείες διαθέτουν πολλά link, επειδή έχουν προσπαθήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα να «χτίσουν» αυτή την αναγνωρισιμότητα από το κοινό. Όμως τα backlinks δεν αποτελούν το μοναδικό παράγοντα βελτίωσης της κατάταξης μιας εταιρείας.
Πώς ανταγωνίζονται οι μικρές εταιρείες;
Είναι σαφές ότι οι μεγάλες εταιρείες τα πάνε καλά στα αποτελέσματα της Google. Λανθασμένα ωστόσο, πολλές μικρές εταιρείες έχουν φτάσει στο συμπέρασμα ότι απλά δεν μπορούν τις να ανταγωνιστούν στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης είναι ένα εξαιρετικό μέρος για τις μικρότερες, πιο ευέλικτες εταιρείες να γίνουν ο Δαυίδ απέναντι στις μεγάλες εταιρείες-Γολιάθ. Το μόνο που χρειάζεται είναι γνώση και δημιουργικότητα.
Αρχικά αναλογιστείτε ότι υπάρχουν 10 θέσεις στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Μια μικρή επιχείρηση ίσως να μην καταφέρει να διατηρήσει την 1η θέση των οργανικών αποτελεσμάτων, όμως με το σωστό σχεδιασμό και τις κατάλληλες κινήσεις, θα μπορέσει εύκολα να βρεθεί στην πρώτη σελίδα.
Οι μικρές εταιρείες που φροντίζουν το SEO της ιστοσελίδας τους και δημιουργούν περιεχόμενο με το οποίο άλλοι επιθυμούν να δημιουργήσουν links, μπορούν να έχουν εξαιρετική κατάταξη για κάθε φράση-keyword, ιδιαίτερα εάν δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος. Μπορεί να μην φτάσουν στην πρώτη θέση της κατάταξης, αλλά το να μη βρίσκονται στην κορυφή δεν αποτελεί πρόβλημα.
Μάλιστα, πολλές φορές οι καταναλωτές που αναζητούν μία κατηγορία ή ένα προϊόν για το οποίο κυριαρχεί μια συγκεκριμένη εταιρεία, μπορεί στην πραγματικότητα να αναζητούν μια εναλλακτική επιλογή. Στο παράδειγμα με τα παπούτσια, μπορεί κάποιος καταναλωτής να μην ενδιαφέρεται για προϊόντα της Nike, αλλά να αναζητά προτάσεις από μικρότερα καταστήματα.
Τα πιο δημοφιλή keywords δεν είναι πάντα τα κατάλληλα
Οι μικρές εταιρείες συχνά τα πάνε πολύ καλά όταν στοχεύουν σε περιφερειακά keywords. Τα περιφερειακά keywords είναι φράσεις οι οποίες μπορεί να μην έχουν την υψηλότερη συχνότητα αναζήτησης, αλλά έχουν εξαιρετική πιθανότητα ολοκλήρωσης της αγοράς. Κάποιος χρήστης μπορεί να μην αναζητήσει «αθλητικά παπούτσια», αλλά να ψάχνει «κόκκινα αθλητικά παπούτσια» ή «οικονομικά αθλητικά παπούτσια». Οι μεγάλες εταιρείες συχνά δεν εμφανίζονται εξίσου καλά στα περιφερειακά keywords, δίνοντας στις μικρότερες εταιρείες μεγάλες πιθανότητες εμφάνισης.
Επιπλέον, οι μικρές εταιρείες έχουν μεγάλες πιθανότητες εμφάνισης στα “tail keywords”. Τα tail keywords επίσης δε διαθέτουν μεγάλη ένταση αναζητήσεων, αλλά αποτελούν αναζητήσεις με πρόθεση αγοράς, δεδομένου ότι ο χρήστης αναζητά κάτι συγκεκριμένο. Για παράδειγμα τα tail keywords, όπως το «κόκκινα αθλητικά παπούτσια ποδοσφαίρου» ή «αθλητικά παπούτσια για βόλτα», αποτελούν αναζήτηση για την οποία ο καταναλωτής φαίνεται ότι ψάχνει να αγοράσει κάτι συγκεκριμένο.
Για να συνοψίσουμε, θεωρούμε παραπλανητικό ότι οι μεγάλες εταιρείες κυριαρχούν στο πεδίο των πιο ανταγωνιστικών αναζητήσεων; Απ’ ότι φαίνεται, όχι. Για την ακρίβεια, εάν δεν ίσχυε αυτό, μάλλον κάτι δεν θα πήγαινε καλά με τον αλγόριθμο των αναζητήσεων. Όμως παρ’ ότι οι μεγάλες εταιρείες βρίσκονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων, δε σημαίνει ότι οι μικρότερες δεν μπορούν να τις συναγωνιστούν. Εν αντιθέσει, με σωστό πλάνο και στρατηγική, οι μικρές εταιρείες μπορούν να έχουν εξαιρετική επιτυχία στο κομμάτι του SEO και κατά συνέπεια στις πωλήσεις τους.
Πηγή: esteps Σύμβουλοι Internet Marketing
Internet Marketing Consultant (B.A Politics, MSc Marketing, Certified Google Adwords) – Ιδιοκτήτης της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing (Google Partner Company) και σύμβουλος Internet Marketing σε μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, με εμπειρία και εξειδίκευση σε τεχνικές SEO και στρατηγικής Internet Marketing.Έχει εκπονήσει Internet Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και έχει συνεργαστεί με πολυάριθμες επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας.