Στα πλαίσια του Πανοράματος Επιχειρηματικότητας που είχε διοργανωθεί στο Μέγαρο Μουσικής, το Politically Incorrect βρέθηκε εκεί και συνομίλησε με τον δημιουργό και CEO της γνωστής εταιρίας Taxibeat κ. Δρανδάκη σχετικά με μία από τις πιο επιτυχημένες start up εταιρίες στην Ελλάδα, ένα αληθινό success story νεοφυούς επιχείρησης. Μέσω του Taxibeat και της εφαρμογής για τα κινητά που το συνοδεύει, ο απλός πολίτης μπορεί να επιλέξει το όχημα που επιθυμεί, να γνωρίσει τον οδηγό που θα τον παραλάβει μέσω της φωτογραφίας που παρατίθεται στην εφαρμογή, καθώς και να τον αξιολογήσει στο τέλος της διαδρομής βάση της συνολικής εμπειρίας που είχε μαζί του. Εκτός αυτού, ο πολίτης μπορεί να γνωρίζει εξαρχής το συνολικό κόστος της διαδρομής (κατά προσέγγιση) βάση των συντεταγμένων που έχει επιλέξει, ενώ μπορεί να επιλέξει και έξτρα παροχές όπως τη δυνατότητα Wi-Fi εντός του ταξί, αλλά και να αναφέρει τυχόν έξτρα ανάγκες που μπορεί να έχει όπως τη μεταφορά κατοικίδιου.
Το 2017 η εταιρία Taxibeat εξαγοράστηκε εξ’ ολοκλήρου από τον όμιλο Daimler, σε μια συμφωνία που έκλεισε στα 43 εκατομμύρια ευρώ, με την μετονομασία πλέον της εταιρίας σε BEAT. Μια εταιρία και ένας τρόπος μετακίνησης που ξεκίνησε ως ιδέα το 2010 και άρχισε να υλοποιείται ένα χρόνο αργότερα, έφτασε να γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα ελληνικά start up πειράματα με πάνω από 800 χιλιάδες εγγεγραμμένους χρήστες και περισσότερους από 8 χιλιάδες οδηγούς συνδεδεμένους με την εφαρμογή.
Ερώτηση: Όταν ξεκινήσατε με την ιδέα ανάπτυξης της πλατφόρμας τι ακριβώς είχατε κατά νου και που θέλατε να οδηγηθείτε;
Είχα κατά νου να μπω σ’ αυτόν το χώρο ο οποίος δημιουργούνταν εκείνες τις ημέρες που ήταν πολύ υποσχόμενος, δηλαδή mobility στις μεγάλες σύγχρονες μεγαλουπόλεις και ήθελα να γίνει η εταιρία διεθνής, να είναι πρωταγωνιστής σ’ αυτό το χώρο, κάτι που δεν έγινε τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που πουλήθηκε η εταιρία, αλλά ναι ο στόχος ήταν να συμμετέχουμε σ’ αυτό το μεγάλο καινούργιο πράγμα.
Ερώτηση: Το μυστικό της επιτυχίας ποιο πιστεύτε πως ήταν και φτάσατε σ’ αυτό το σημείο;
Δεν είμαι σίγουρος πως πετύχαμε κατ’ αρχήν. Δε νομίζω ότι πετύχαμε. Τουλάχιστον η εταιρία δεν έφτασε εκεί που είχα εγώ στόχο. Τώρα συνεχίζουμε και μεγαλώνουμε πάρα πολύ και πηγαίνουμε εκεί που εγώ θα ήθελα να πάμε, αλλά τώρα μυστικά, δεν υπάρχει ένα μυστικό, δεν υπάρχει κανένα μυστικό. Υπάρχει πολύ σκληρή δουλειά και κυρίως μάθηση. Διαδικασία εκμάθησης όσο πας μπροστά να μαθαίνεις καινούργια πράγματα.
Ερώτηση: Σε μια περίοδο όπου ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της δικιάς σας εταιρίας έναντι των άλλων εταιριών;
Είναι αυτό που εμείς ονομάζουμε σαν core value στην εταιρία. Το λέμε ruthless execution. Φέρνουμε κόσμο στην εταιρία που είναι εστιασμένος στο να κάνει execution, δηλαδή είμαστε πολύ γρήγοροι, αντιδρούμε πάρα πολύ γρήγορα στα πράγματα που συμβαίνουν στην αγορά και προσαρμόζουμε όλα όσα κάνουμε στις ανάγκες κάθε τοπικής αγοράς με πολύ μεγάλες ταχύτητες.
Ερώτηση: Ευνοεί το νομοθετικό φορολογικό και γραφειοκρατικό πλαίσιο της Ελλάδος την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών;
Όχι! Ξεκάθαρα όχι.
Ερώτηση: Πιστεύετε πως η εφαρμογή σας είναι ευνοϊκή τόσο για τους χρήστες, δηλαδή τους απλούς πολίτες, όσο όμως και για τους οδηγούς των ταξί, δηλαδή οι οδηγοί των ταξί είναι ευχαριστημένοι με τη χρήση της εφαρμογής;
Αυτοί που συνεργάζονται μαζί μας είναι σίγουρα ευχαριστημένοι γιατί έχουμε μεγάλα ποσοστά retention, δηλαδή μένουν και δουλεύουν μαζί μας, δε χάνουμε. Υπάρχει μια μερίδα συγκεκριμένη η οποία εναντιώνεται στην ύπαρξη μας, στην ύπαρξη εφαρμογών, αλλά αυτή η μερίδα μειώνεται διαρκώς, όσοι δουλεύουν μαζί μας πάντα παραμένουν, πολύ σπάνια χάνουμε οδηγούς.
Πολιτικός Επιστήμονας, Απόφοιτος της Σχολής Ασφάλειας και Διπλωματίας του Ισραήλ και της Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με ερεθίσματα στην Ιστορική γνώση και στην προαγωγή της ορθής ενημέρωσης.