Γράφει ο Δημήτρης Κονταράκης

Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται, έλεγαν οι παλαιότεροι και είχαν δίκιο.

Η κρίση που έφερε τα μνημόνια και ο Covid-19 έχουν δημιουργήσει τα τελευταία 12 χρόνια ένα δύσκολο κλίμα στο Επιχειρείν.

Είναι λοιπόν απαραίτητο οι αντιδράσεις των επιχειρηματιών να είναι γρήγορες και κυρίως αποτελεσματικές, αλλιώς το ταξίδι των εταιρειών στη φουρτουνιασμένη θάλασσα του Επιχειρείν θα έχει άσχημη κατάληξη.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι οι εταιρείες λειτουργούν σε μια αγορά που επηρεάζεται από τις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο και οι όποιες καθυστερημένες δράσεις δε θα αναστρέφουν την κατάσταση, αλλά απλά θα καθυστερούν τη χρεοκοπία της εταιρείας.

Για 1η φορά στην Ιστορία του Επιχειρείν υπάρχει διαθέσιμη, πλούσια εξειδικευμένη γνώση την οποία προσφέρουν οι εξελίξεις στην τεχνολογία και η αυξημένη διαθεσιμότητα πόρων, με αποτέλεσμα μια νέα γενιά που αποκτά ενεργό επαγγελματικό ρόλο μια και η πρόσβαση στην πληροφορία είναι πια άμεση. Αυτοί οι παράγοντες είναι χρήσιμα εργαλεία στα χέρια των επιχειρηματιών και θα πρέπει να αποτελούν κεντρικό σημείο της επιχειρηματικής στρατηγικής τους σήμερα.

Οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο ανήκουν, θα πρέπει να υιοθετήσουν το νέο, την καινοτομία και την ευελιξία στον τρόπο που δραστηριοποιούνται στην αγορά τους και τα βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι απλά.

Προσαρμοστικότητα στο Digital

Για πολλές επιχειρήσεις το Internet έφερε την επανάσταση στον τρόπο που κινείται η αγορά τους, στο πως αγοράζουν οι πελάτες και στο πως κινούνται οι ανταγωνιστές τους. Είναι στο χέρι του κάθε επιχειρηματία, να έχει σαν βασική αρχή την επιχειρηματική ευελιξία, ή την προσαρμοστικότητα ώστε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις, να υιοθετήσει νέες πρακτικές επικοινωνίας με τους πελάτες του και τελικά να σχεδιάσει μόνιμες ενέργειες που θα φέρουν αναγνωρισιμότητα και φυσικά πωλήσεις. Δε ζητάμε από κανέναν να ανακαλύψει εκ νέου τον τροχό, αλλά απλά να ‘ακούσει’ τις ανάγκες της αγοράς και των πελατών του και να ανταποκριθεί με άμεσο και πειστικό τρόπο, ώστε να κάνει το πρώτο βήμα έναντι του ανταγωνισμού του.

Το γεγονός ότι η αγορά των StartUp παρουσιάζει μεγάλη άνθηση είναι αποτέλεσμα του ότι οι εταιρείες έχουν σαν βασική φιλοσοφία τους το νέο, το καινοτόμο και την ανάγκη του πελάτη για άμεσες και πρακτικές λύσεις στις ανάγκες τους.

Η συντριπτική πλειοψηφία των Startup εταιρειών δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο και επικοινωνεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της μέσω ενεργειών Digital Marketing (Facebook-InstagramAds, Google Ads κ.λπ.). Αυτές οι επιχειρήσεις δείχνουν το δρόμο που χρειάζεται να ακολουθήσουν σήμερα όλοι όσοι ενδιαφέρονται να είναι εκεί, όταν η ανάγκη του πελάτη συναντά το προϊόν ή την υπηρεσία τους.

*Το παρόν άρθρο γράφτηκε από το Δημήτρη Κονταράκη, Internet Marketing Consultant και ιδιοκτήτη της eSteps, και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό  STARTUPPER που κυκλοφορεί μαζί με τον Ελεύθερο Τύπο την Κυριακή 20/09