Η εστίαση είναι ένας από τους κλάδους που επλήγησαν περισσότερο στην πανδημία. Τα εστιατόρια όμως μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά και ζωντανά με τη βοήθεια της διαδικτυακής προώθησης.
Ακολουθούν χρήσιμα tips που θα κάνουν και πάλι τα τραπέζια σας να γεμίσουν κόσμο.
- Δημιουργήστε το δικό σας site
Θεωρείτε ότι δεν υπάρχει λόγος να έχει το εστιατόριο σας τη δική του ιστοσελίδα; Λάθος! Δημιουργώντας ένα site στο διαδίκτυο προσελκύετε περισσότερους πελάτες οι οποίοι αναζητούν εστιατόρια στην περιοχή σας. Μέσα από μια καλαίσθητη και λειτουργική ιστοσελίδα μπορείτε να πείτε την ιστορία πίσω από την επιχείρησή σας, τους λόγους για να σας προτιμήσουν καθώς επίσης και να προβάλετε πληροφορίες όπως το μενού και το ωράριο λειτουργίας σας.
Επιπλέον δίνετε τη δυνατότητα στους υποψήφιους πελάτες να κάνουν απευθείας κράτηση στο εστιατόριό σας ή να παραγγείλουν online.
- Καθορίστε το κοινό σας
Πριν ακόμα καταστρώσετε τη στρατηγική marketing που θα ακολουθήσετε, οφείλετε να καθορίσετε το κοινό σας με βάση τις υπηρεσίες που προσφέρετε.
Ποιο είναι το ιδανικό προφίλ του πελάτη ο οποίος θα έρθει στο εστιατόριο σας; Αναζητάτε νέους που προτιμούν το γρήγορο φαγητό, οικογένειες ή ζευγάρια και παρέες φίλων; Αναζητάτε γνώστες υψηλής γαστρονομίας ή όσους ψάχνουν ποιοτικό αλλά οικονομικό φαγητό; Το κοινό σας αγαπά την παραδοσιακή ελληνική ή την έθνικ κουζίνα; Θα πήγαινε σε ένα πολυτελές και ακριβό εστιατόριο;
Ξεκινήστε λοιπόν να καθορίσετε το κοινό σας απαντώντας στα παραπάνω ερωτήματα. Μάθετε όσα περισσότερα πράγματα μπορείτε για τις συνήθειες του, τον τρόπο που διασκεδάζει και δρα στα socialmedia ακόμα και τη γλώσσα την οποία χρησιμοποιεί για να μπορέσετε να το προσεγγίσετε και να αρχίσετε την προώθηση του εστιατορίου σας.
- Βγάλτε φωτογραφίες: Μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις
Ανοίξτε την όρεξη στους υποψήφιους πελάτες σας αναρτώντας ελκυστικές φωτογραφίες στα socialmedia. Δείξτε τα λαχταριστά πιάτα σας και σκεφτείτε πως κανείς δε θα μπορεί να αντισταθεί στη θέα τους. Ανεβάστε τη σπεσιαλιτέ του εστιατορίου ή το πιάτο ημέρας και δώστε στο κοινό σας επιπλέον λόγους για να κάνει κράτηση.
Οι ψεύτικες και στημένες φωτογραφίες από το διαδίκτυο δεν θα προσελκύσουν νέους πελάτες. Δείξτε την πραγματική σας ταυτότητα και εντυπωσιάστε.
- Γνωρίστε το Local SEO
O πιο συχνός τρόπος για να ανακαλύψει κάποιος ένα εστιατόριο στην περιοχή σας είναι να πραγματοποιήσει μια αναζήτηση στο διαδίκτυο. Για να εμφανιστείτε στην κορυφή των αποτελεσμάτων θα πρέπει να έχετε καταχωρήσει με ακρίβεια τα στοιχεία σας (διεύθυνση, τηλέφωνο κρατήσεων, μενού και ωράριο λειτουργίας).
Βεβαιωθείτε επίσης πως οι πελάτες σας μπορούν να σας βρουν πραγματοποιώντας αναζήτηση τόσο από τον υπολογιστή όσο και από το smartphone τους.
Η Google σας προσφέρει πολύτιμα και δωρεάν εργαλεία τα οποία αν αξιοποιήσετε σωστά θα κερδίσετε περισσότερα κλικς και κατά συνέπεια περισσότερα γεμάτα τραπέζια.
- Ζητήστε από τους πελάτες σας να μοιραστούν την εμπειρία τους (Usergeneratedcontent)
Κάντε τους πελάτες σας να σας διαφημίσουν! Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Ζητήστε από τους ικανοποιημένους πελάτες σας να μοιραστούν την εμπειρία τους στο εστιατόριο σας, ανεβάζοντας φωτογραφίες στα κοινωνικά δίκτυα, κάνοντας κοινοποίηση παρουσίας ή γράφοντας μια θετική αξιολόγηση.
Δημιουργήστε το δικό σας #hashtag και προσκαλέστε τους πελάτες σας να το χρησιμοποιούν στα socialmedia. Πραγματοποιήστε διαγωνισμούς ζητώντας φωτογραφίες με το συγκεκριμένο hashtag, κ.λπ.
Η αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών και οι προσωπικές εμπειρίες είναι ο πιο «ζωντανός» τρόπος προώθησης.
- Οργανώστε θεματικές βραδιές και προωθήστε τις online
Οργανώστε μια θεματική βραδιά (π.χ. ladiesnight, βραδιά ελληνικής μουσικής, βραδιά championsleague, κ.λπ.) ανάλογα με τις προτιμήσεις του κοινού σας. Δημιουργήστε ένα event στο facebook και προωθήστε το.
Για την προσέλκυση περισσότερων ατόμων δημιουργήστε μια προσφορά όπως ειδικές εκπτώσεις, δωρεάν ποτά ή επιδόρπιο, κ.λπ.
7.Χρησιμοποιήστε το Video marketing
Aν οι φωτογραφίες σας προσελκύουν περισσότερους πελάτες τότε τα video θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις κρατήσεις σας. Διατηρήστε ζωντανό το ενδιαφέρον των followers σας ανεβάζοντας σύντομα βίντεο με τα πιάτα σας, με συνταγές, με στιγμιότυπα από τη σάλα σε μια επιτυχημένη θεματική βραδιά αλλά και με ιστορίες από το προσωπικό ή τους πελάτες σας.
8.Διαδράστε με το κοινό σας
Η γνώμη των πελατών σας μετράει! Δείξτε τους ότι τους εμπιστεύεστε και ακούστε προσεκτικά τα σχόλιά τους. Απαντήστε τόσο στις θετικές όσο και στις αρνητικές κριτικές, στα σχόλιά τους για το φαγητό και τις υπηρεσίες σας αλλά και στα σχόλια κάτω από τα post σας.
Κάντε τους να αισθανθούν φιλικά και οικεία σαν μέλος της επιχείρησής σας αφού μαγειρεύετε για να τους ευχαριστήσετε!
Αν θέλετε να προωθήσετε το εστιατόριο σας, να αυξήσετε τις κρατήσεις σας και να δημιουργήσετε ένα πιστό κοινό που θα σας ακολουθεί τότε επικοινωνήστε μαζί μας και ελάτε να σχεδιάσουμε από κοινού μια επιτυχημένη στρατηγική digitalmarketing.
Internet Marketing Consultant (B.A Politics, MSc Marketing, Certified Google Adwords) – Ιδιοκτήτης της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing (Google Partner Company) και σύμβουλος Internet Marketing σε μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, με εμπειρία και εξειδίκευση σε τεχνικές SEO και στρατηγικής Internet Marketing.Έχει εκπονήσει Internet Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και έχει συνεργαστεί με πολυάριθμες επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας.