Γράφει ο Δημήτρης Κονταράκης

Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης βελτιώνονται ολοένα και περισσότερο, με αποτέλεσμα να τις καθιστούν συνεχώς πιο «έξυπνες» και κατά συνέπεια πιο αποτελεσματικές. Όσο η Google μπορεί να προβλέψει και να απαντήσει ολοένα και πιο άμεσα σε ερωτήματα των χρηστών, τόσο οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και eshop βλέπουν αβέβαια το μέλλον της κατάταξής τους στα οργανικά αποτελέσματα των σελίδων αποτελεσμάτων. Εμείς σας συνοψίζουμε τα κυρίαρχα seo trends του 2021, για να μένετε πάντοτε ενημερωμένοι και να διατηρείτε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα.

Προτεινόμενα Αποσπάσματα

Στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης ο ανταγωνισμός είναι ολοένα και αυξανόμενος. Ο χώρος των Google Ads καταλαμβάνει αρκετά μεγάλη έκταση, ενώ πολλές διαφορετικές μορφές πληροφορίας προσπαθούν να κατακτήσουν την κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων, όπως οι τοποθεσίες Google Maps, Γραφήματα, Προτεινόμενα Αποσπάσματα, Παρεμφερείς Ερωτήσεις, Google News, Google Images καθώς και Σχετικά Videos. Τα Προτεινόμενα Αποσπάσματα θα διατηρήσουν τη σημαντική τους θέση καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, καθώς είναι χρήσιμα για τους χρήστες όταν πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους.

 

Δομημένα Δεδομένα

Καθώς τα αποτελέσματα αναζήτησης εξελίσσονται, η Google αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη βάση δεδομένων και τη δυνατότητα να δημιουργεί δικές της μετα-περιγραφές από ήδη υπάρχουσες πληροφορίες. Επίσης, αξιοποιεί δομημένα δεδομένα για να δημιουργήσει εμπλουτισμένα αποσπάσματα (rich snippets), μια πρακτική που μπορείτε να αξιοποιήσετε. Δημιουργώντας σημαντικά αποσπάσματα, αποκτάτε μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης στον -ήδη περιορισμένο- χώρο των σελίδων αποτελεσμάτων.

Τα εμπλουτισμένα αποτελέσματα σας προσφέρουν τη δυνατότητα να αυξήσετε κατά 30% την αναλογία των κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων του ιστοτόπου σας. Η Google, άλλωστε, ήδη αξιοποιεί δομημένα δεδομένα για να παρουσιάσει εμπλουτισμένα αποσπάσματα, όπως τα rating stars, opening hours και event data.

Εμπειρία Χρήστη

Το SEO βασίζεται κατά μεγάλο βαθμό στην εμπειρία του χρήστη και στην όσο δυνατόν μεγαλύτερη αποδοτικότητα της σελίδας σας. Η βελτίωση των ιστοσελίδων στην ουσία της, δεν γίνεται με γνώμονα τις μηχανές αναζήτησης, αλλά με γνώμονα τον χρήστη των μηχανών αναζήτησης. Έτσι, θα είστε πάντα κερδισμένοι όταν εστιάζετε στη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας.

Μία βασική παράμετρος της εμπειρίας χρήστη είναι η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας. Ελέγξτε τη με εργαλεία που μπορείτε να βρείτε στο ίντερνετ, όπως το GTmetrix ή το PageSpeed της Google και μετρήστε την απόδοσή της.

Φυσικά, δεν πρέπει να προκύπτουν τεχνικά ζητήματα κατά την περιήγηση των χρηστών στη σελίδα σας και εσείς οφείλετε να τη διατηρείτε συνεχώς ενημερωμένη. Τέλος, μην ξεχνάτε ότι οι περισσότεροι επισκέπτες σας προέρχονται από κινητές συσκευές, με μικρές οθόνες. Φροντίστε την απόδοση του ιστοτόπου σας και ελέγξτε τη λειτουργία του από smartphones ή tablets.

Αξία Περιεχομένου

Παρότι ο αλγόριθμος της Google βελτιώνεται ολοένα και περισσότερο, το περιεχόμενο της σελίδας σας σε μορφή κειμένου είναι απαραίτητο, ώστε να μπορεί να το συσχετίσει με ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών. Η Google χρησιμοποιεί τον machine learning αλγόριθμο Rankbrain, για να επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή κατανόηση περιεχομένου. Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος, δεδομένου ότι διαθέτει τη δυνατότητα να μαθαίνει μόνος του, σαφώς θα συνεχίσει να εξελίσσεται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021. Επομένως, εσείς θα πρέπει να παρέχετε στους χρήστες που πραγματοποιούν αναζητήσεις σχετικές με το αντικείμενό σας, το καλύτερο περιεχόμενο που μπορείτε.

Google’s Mobile First Index

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η Google δίνει μεγάλη σημασία στις κινητές συσκευές και στον τρόπο εμφάνισης ιστοσελίδων σε αυτές. Οι χρήστες που χρησιμοποιούν κινητά για τις αναζητήσεις τους στο Διαδίκτυο αυξάνονται ολοένα και περισσότερο και η Google φροντίζει να τους διευκολύνει. Η βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων για κινητά εμφανίστηκε ως παράγοντας κατάταξής τους το 2016, ενώ το 2017 η Google δημοσίευσε την ενημερωμένη έκδοση για κινητά για τις διαφημίσεις Google Ads.

Δημιουργία Backlinks

Η αξιοπιστία του εκάστοτε domain θα εξακολουθεί να επηρεάζεται από τα backlinks και τη δύναμή τους και το 2021. Ακόμα και οι «ανύπαρκτοι σύνδεσμοι» παίζουν ρόλο το 2021, καθώς η Google μπορεί πλέον να εξετάσει τις αναφορές ιστοσελίδων προς άλλους ιστοτόπους, ακόμα και αν δεν υπάρχει link με παραπομπή προς αυτούς.

Η παρουσία σας στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, θα είναι ολοένα πιο δύσκολη κατά τη διάρκεια του έτους. Θέστε τους στόχους σας ξεκάθαρα και δομήστε τη στρατηγική σας, βάσει αυτών. Εξετάστε το ενδεχόμενο να εντάξετε στο περιεχόμενο της σελίδας σας κείμενα συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων και εισάγετε δομημένες πληροφορίες. Βρείτε τι αναζητά το κοινό σας και ανταποκριθείτε στις ανάγκες του, μέσα από το περιεχόμενο της σελίδας σας και την ευκολία στη χρήση. Αυτό θα βοηθήσει όχι μόνο την αύξηση της επισκεψιμότητάς σας, αλλά και την κατάταξή σας στη σελίδα των αποτελεσμάτων.

Πηγή: esteps Σύμβουλοι Internet Marketing