To Email Marketing αποτελεί βασικό κανάλι digital marketing για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον κλάδο τους. H στρατηγική αυτή, που ξεκίνησε από τη δεκαετία του 1990, είναι πλέον ευρέως διαδεδομένη και δημοφιλής καθώς επιτρέπει στις επιχειρήσεις να παραμένουν σε επαφή με τους υπάρχοντες πελάτες τους, ενώ παράλληλα βοηθά στην προσέγγιση πιθανών πελατών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το brand τους.
Θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί πως ένα διαφημιστικό μέσο που μετρά πάνω από τριάντα χρόνια, παραμένει ακόμα αποτελεσματικό. Ο λόγος φυσικά είναι ότι αποτελεί μια από τις πιο κερδοφόρες στρατηγικές όσον αφορά την απόδοση επένδυσης (Return of Investment – ROI). Πρόσφατες έρευνες μάλιστα δείχνουν ότι το ROI μπορεί να φτάσει έως και 3.800%, δηλαδή για κάθε 1€ διαφημιστικής δαπάνης, επιστρέφονται 38€ από τις πωλήσεις.
Πως λοιπόν μπορεί μια επιχείρηση να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά το Marketing μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου; Παρακάτω θα βρείτε μερικά tips που θα σας επιτρέψουν να βελτιστοποιήσετε την αποδοτικότητα του, προκειμένου να πραγματοποιήσετε πετυχημένες προωθητικές καμπάνιες.
Κατηγοριοποίηση των email διευθύνσεων των πελατών σας
Το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζετε και να κατανοείτε το κοινό σας. Θα πρέπει να χωρίσετε τις email διευθύνσεις των πελατών σας σε μικρότερες ομάδες, ανάλογα με τη συχνότητα αγορών τους. Για παράδειγμα μια κατηγορία είναι ο πελάτης που αγοράζει κάθε μήνα, μια δεύτερη κατηγορία είναι ο πελάτης που αγοράζει σποραδικά (ανά 3-4 μήνες) και μια τρίτη κατηγορία είναι ο πελάτης αγοράζει σπάνια, ώστε να έχετε ξεχωριστά καθορισμένα και στοχευμένα κοινά. Κατά συνέπεια λοιπόν, θα γίνουν και πιο στοχευμένες οι καμπάνιες σας, αφού θα μπορείτε να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας με εξατομικευμένο τρόπο, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.
Κάντε τα newsletters πιο προσωποποιημένα
Εδώ μπορείτε να πάρετε σαν παράδειγμα την Amazon, που εξατομικεύει πάντα τα emails της. Έχοντας πρώτα τμηματοποιήσει το κοινό σας μπορείτε να κάνετε τα emails πιο προσωπικά και εξατομικευμένα, γεγονός που θα τα κάνει να ξεχωρίσουν από αυτά των ανταγωνιστών. Εφόσον μάλιστα γνωρίζετε το όνομα του κάθε συνδρομητή, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ακόμα και στο θέμα του email.
Είναι συνεπώς πολύ σημαντικό να ζητήσετε όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται για να πετύχει η εξατομίκευση των μηνυμάτων σας, μέσα από μια περιεκτική φόρμα εγγραφής.
Αν ακόμα δεν πειστήκατε, δείτε μερικά στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε το Liveclicker: τα προσωποποιημένα emails αποφέρουν μέσο ROI 122%, τα εξατομικευμένα έχουν 6 φορές υψηλότερα ποσοστά συναλλαγών, ενώ ένα email με εξατομικευμένο θέμα είναι κατά 26% πιο πιθανό να ανοιχτεί από τον παραλήπτη.
Κάντε τα emails mobile–friendly
Καθώς η χρήση κινητών συσκευών πλέον ξεπερνά αυτήν των κλασικών desktop υπολογιστών, είναι αποδεδειγμένο ότι οι περισσότεροι χρήστες ανοίγουν τα emails τους από τα κινητά τους. Ένα αποτελεσματικό newsletter λοιπόν, οφείλει να λαμβάνει υπόψιν πως δείχνει αισθητικά σε mobile συσκευές αλλά και την ταχύτητα με την οποία εμφανίζεται. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ρυθμίσετε κατάλληλα τον πάροχο υπηρεσιών email, να δώσετε ένα σύντομο και ακριβές θέμα στο newsletter σας και βεβαίως να προβάλετε ένα ευδιάκριτο κουμπί Call-to-Action.
Πειραματιστείτε κάνοντας tests
Προκειμένου να εξακριβώσετε με ποιον τρόπο αποδίδουν καλύτερα οι καμπάνιες σας, θα πρέπει να κάνετε δοκιμές. Για παράδειγμα μπορείτε να πειραματιστείτε αποστέλλοντας δύο διαφορετικές εκδοχές της ίδιας καμπάνιας και να διαπιστώσετε ποια είχε την καλύτερη ανταπόκριση, ανάλογα με τους στόχους που έχετε θέσει.
Μερικά δεδομένα που μπορείτε να τεστάρετε είναι το όνομα του αποστολέα (π.χ. το όνομά σας ή την επωνυμία της επιχείρησης), το θέμα του email, το preview text, τη δομή (π.χ. αλλαγές στο στήσιμο του κειμένου, των εικόνων, των κουμπιών Call-to-Action ή των χρωμάτων), το περιεχόμενο του κειμένου σας, το ύφος και το μέγεθός του.
Επωφεληθείτε από διαδικασίες αυτοματισμού
Χρησιμοποιήστε τις δυνατότητες αυτοματισμού που παρέχει η πλατφόρμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για να βελτιώσετε την εμπειρία υφιστάμενων αλλά και δυνητικών πελατών.
Οι πιο συνηθισμένες διαδικασίες αυτοματισμού είναι αυτές της ενεργοποίησης λογαριασμού, του καλωσορίσματος κατά την εγγραφή, της ευχαριστίας, της επιβεβαίωσης παραγγελίας και της απόδειξης αγοράς.
Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αρχικό μήνυμα και στη συνέχεια να το προγραμματίσετε να αποστέλλεται αυτόματα σε πολλούς παραλήπτες καθημερινά, με περιεχόμενο προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντά τους.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της διαδικασίας που όλοι έχουμε συναντήσει στις online αγορές μας είναι το follow up μήνυμα υπενθύμισης που λαμβάνουμε από μια εταιρεία όταν έχουμε αφήσει προϊόντα στο καλάθι μας, χωρίς να ολοκληρώσουμε την αγορά. Σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις η υπενθύμιση μπορεί να συνοδεύεται κι από ένα εκπτωτικό κουπόνι. Με μια διαδικασία αυτοματισμού λοιπόν, μεγιστοποιείτε και την πιθανότητα ολοκλήρωσης της αγοράς.
Συνδυάζοντας τις παραπάνω συμβουλές με μια καλή στρατηγική Email Marketing θα έχετε τη μέγιστη απόδοση στις διαφημιστικές σας καμπάνιες.
Πηγή: esteps Σύμβουλοι Internet Marketing
Internet Marketing Consultant (B.A Politics, MSc Marketing, Certified Google Adwords) – Ιδιοκτήτης της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing (Google Partner Company) και σύμβουλος Internet Marketing σε μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, με εμπειρία και εξειδίκευση σε τεχνικές SEO και στρατηγικής Internet Marketing.Έχει εκπονήσει Internet Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και έχει συνεργαστεί με πολυάριθμες επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας.