Οι Millennials ή αλλιώς Generation Y είναι η γενιά στην οποία ανήκουν όσοι γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και του 2000. Είναι νέοι, εθισμένοι στην τεχνολογία, άθεοι -σε μεγαλύτερο ποσοστό από την προηγούμενη γενιά- και σε σημαντικό ποσοστό άνεργοι -συγκριτικά με τους γονείς τους στην ίδια ηλικία-, ως εκ τούτου με χαμηλότερη αγοραστική δύναμη. Η γενιά αυτή παντρεύεται σε μεγαλύτερη ηλικία ενώ εμφανίζεται να είναι η λιγότερο ευνοημένη από την ανάκαμψη σε Ευρώπη και ΗΠΑ μετά την κρίση του 2008 – ο μέσος όρος των εισοδημάτων της έχει μειωθεί σε διπλάσιο ποσοστό από αυτό του γενικού πληθυσμού των ενηλίκων.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, πρόκειται για άτομα που παραμένουν περισσότερο χρόνο κάτω από την οικογενειακή στέγη, που αποταμιεύουν ελάχιστα και επιδιώκουν την εμπειρία, όχι την ιδιοκτησία – το 78% των Μillennials θα προτιμούσε να ξοδέψει χρήματα για μια εμπειρία παρά για κάποιο υλικό αγαθό (ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί υψηλή προτεραιότητα μόνον για το 15% των σημερινών νέων). Ήδη, η οικονομία και οι αγορές έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στις ανάγκες και επιθυμίες της γενιάς αυτής.

Τον «εθισμό» τους στο διαδίκτυο και στο κινητό τους, τον γνωρίζουν πλέον οι επιχειρήσεις που έχουν σπεύσει να δημιουργήσουν μια online αγοραστική εμπειρία, βελτιστοποιημένη για κάθε mobile συσκευή.

Ιδιαίτερα στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης, οι Millennials είναι μορφωμένοι με αβέβαιο όμως μέλλον (ποιος, αλήθεια, ξεχνά την κατ’ ευφημισμόν «γενιά των 700 ευρώ»). Σύμφωνα με έρευνα, τέσσερις στους 10 δηλώνουν ότι τους πνίγει το χρέος. Πολλοί εκ αυτών βρίσκονται εκτός της αγοράς εργασίας ή υποαπασχολούνται, ενώ αρκετοί έχουν μεταναστεύσει σε άλλες χώρες, πιο ανεπτυγμένες, για να αναζητήσουν καλύτερη τύχη – στην Ελλάδα μόνο, 300.000 νέοι επιστήμονες εγκατέλειψαν τη χώρα εν καιρώ κρίσης.

Οι επικριτές χαρακτηρίζουν τους Millennials ως «τη γενιά του εγώ». Μελέτες έχουν δείξει ότι, σε μεγάλο ποσοστό, πρόκειται για εγωκεντρικά άτομα, που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη φήμη και την εικόνα τους και λιγότερο στο «εμείς». Ζουν στον δικό τους κόσμο των check-in, του Facebook, των social media, του Instagram, των selfie και των Photoshop, των like, των follower κ.ά. Είναι η γενιά που δεν μπορεί να ζήσει χωρίς το smartphone ή το tablet (το 83% αυτών κοιμάται με τα κινητά ανοικτά δίπλα στο κρεβάτι τους), πόσo μάλλον όταν διαπιστώνει ότι δεν έχει σύνδεση στο διαδίκτυο.