Γράφει ο Δημήτρης Κονταράκης

Καθημερινά λαμβάνετε στο email σας δεκάδες newsletter για υπηρεσίες και προϊόντα που είτε σας ενδιαφέρουν είτε σας είναι εντελώς αδιάφορα. Κάποιες φορές λοιπόν αγοράζετε τα διαφημιζόμενα προϊόντα ή τις υπηρεσίες και κάποιες άλλες φορές απλά διαγράφετε τα ‘ενοχλητικά’ newsletter. Τι σημαίνει όμως ‘ενοχλητικά’;

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα έχει 2 σκέλη:

α. σας ενοχλεί η συχνότητα που λαμβάνετε το newsletter, δηλαδή το λάβατε τη Δευτέρα κα μετά πάλι την Παρασκευή ή κάθε εβδομάδα,

β. δεν έχετε γραφτεί στη λίστα της εταιρείας και τα προϊόντα ή υπηρεσίες που σας προωθεί σας είναι εντελώς αδιάφορα.

Το ερώτημα που βασανίζει πολλές εταιρείες είναι ‘πως μπορώ να έχω αποτελέσματα όταν στέλνω newsletter’. Υπάρχουν λοιπόν 4 πρακτικές που κάνουν την διαφορά ανάμεσα σε μια κακή newsletter καμπάνια και μια επιτυχημένη.

  1. Συχνότητα αποστολής. Αρχικά θα δοκιμάσετε 3 συχνότητες αποστολής newsletter, για παράδειγμα μία φορά το μήνα, δύο ή τρεις φορές το μήνα. Δοκιμάζοντας λοιπόν 3 λογικά χρονικά διαστήματα θα μπορέσετε να δείτε και να αξιολογήσετε ποια συχνότητα έχει τα καλύτερα αποτελέσματα, ώστε να την καθορίσετε ως βασική στρατηγική αποστολής newsletter.
  2. Διαχωρισμός λιστών email. Το επόμενο βήμα είναι να διαχωρίσετε τη λίστα με βάση κάποια κριτήρια όπως το φύλλο, την ηλικία, την οικογενειακή κατάσταση, αν είναι νέος πελάτης, αν είναι παλιός πελάτης που αγοράζει συχνά ή παλιός που αγοράζει σπάνια. Έτσι θα μπορέσετε να στείλετε newsletter με το κατάλληλο περιεχόμενο για κάθε κατηγορία ξεχωριστά. Δεν υπάρχει κανένας λόγος μια γυναίκα ηλικίας 18-24 ετών να λάβει newsletter για είδη ψαρέματος ή είδη κυνηγιού ή ένας άντρας ηλικίας 55-64 ετών να λάβει προσφορές για περιποίηση προσώπου ή σώματος.
  3. Περιεχόμενο Newsletter. Το περιεχόμενο ενός newsletter είναι εξίσου σημαντικό. Βασικός στόχος είναι να κινητοποιήσετε το πελατολόγιο σας είτε με ένα ενημερωτικό άρθρο είτε με μια προσφορά, είτε και με τα δύο. Για παράδειγμα μπορείτε την 1η εβδομάδα του μήνα να στέλνετε ένα ενημερωτικό άρθρο (έμμεση πώληση) κι έπειτα από ένα διάστημα, για παράδειγμα δέκα μέρες, να στείλετε μια προσφορά ενός προϊόντος, το οποίο να έχει σχέση με το περιεχόμενο του πρώτου newsletter, το οποίο ενδεχομένως να έχει ‘ξυπνήσει’ την ανάγκη στο πελατολόγιο σας για το συγκεκριμένο προϊόν.
  4. Μετράμε την αποτελεσματικότητα. Κάθε φορά που στέλνετε ένα newsletter χρειάζεται να εξετάζετε τα στατιστικά στοιχεία. Πόσοι το έχουν λάβει, πόσοι το άνοιξαν, πόσοι έκανα click και γύρισαν στην ιστοσελίδα σας και πόσοι αγόρασαν το προϊόν ή την υπηρεσία που προωθήσατε. Σε αντίθετη περίπτωση δεν θα έχετε καμία εικόνα για το αν η συγκεκριμένη καμπάνια απέδωσε και σε τι βαθμό.

Για να έχετε λοιπόν επιτυχία όταν στέλνετε newsletter θα πρέπει να θυμάστε ότι χρειάζεται σχεδιασμό, δοκιμές και ανάλυση των αποτελεσμάτων ώστε να πετύχετε τους στόχους που έχετε θέσει δηλαδή ενημέρωση για τα προϊόντα σας και αύξηση πωλήσεων.