Αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων δείχνει αυτή η εβδομάδα ενώ η «καυτή πατάτα» της εφαρμογής των μέτρων του υπουργείου Παιδείας για το σχέδιο με τις απουσίες και την εξ αποστάσεως διδασκαλία βρίσκεται στα χέρια των καθηγητών. Το υπουργείο Παιδείας θεωρεί οτι με την πειθώ και το διάλογο, ακόμα και με την ενεργοποίηση του «όπλου» της απουσίας, αντιμετώπισε με παιδαγωγικό τρόπο το ζήτημα, ζητώντας από τους καθηγητές να εξηγήσουν στους μαθητές ότι πρέπει να επιστρέψουν στις αίθουσες. Οι καθηγητές προσπαθούν να «μπλοκάρουν» το σχέδιο της τηλεκπαίδευσης και έχουν κηρύξει σήμερα τρίωρη στάση εργασίας 8-11 για τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη.
Από το υπουργείο δημοσιοποιήθηκε ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα πραγματοποιηθεί και η Τρίτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών, οι οποίοι θα ενισχύσουν και τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης.
Διαδήλωση έξω από το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζουν οι μαθητές για την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου στις 12 το μεσημέρι. Η απόφαση αυτή ελήφθη στην ανοιχτή συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας, η οποία πραγματοποιήθηκε στο συγκρότημα της Γκράβας με τη συμμετοχή μαθητών από 180 σχολεία. Παράλληλα οι μαθητές της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας καλούν τους καθηγητές “να μην εφαρμόσουν τις τηλεαπουσίες και την τηλεκπαίδευση στα αγωνιζόμενα σχολεία”. Οι μαθητές χαρακτηρίζουν τον εαυτό τους ως νικητές τονίζοντας: “Είμαστε νικητές γιατί αναγκάσαμε το υπουργείο και την Κυβέρνηση να μας ακούσουν!”
Αντιδράσεις υπάρχουν ωστόσο εντός των κύκλων της ΟΛΜΕ καθώς οι καθηγητές αρνούνται να «παίξουν τον ρόλο του φύλακα και του απουσιολόγου», όπως λένε χαρακτηριστικά και με την πλειοψηφία της αντιπολίτευσης έχουν κηρύξει στάσεις εργασίας τις ώρες της τηλεκπαίδευσης. Η ΟΛΜΕ θα συναντηθεί με την υπουργό Παίδείας Νίκη Κεραμέως την Πέμπτη, προκειμένου να συζητήσουν το θέμα των καταλήψεων. Το μέτρο με τις απουσίες στην τηλεκπαίδευση για τους μαθητές που κάνουν κατάληψη δεν είναι «καθόλου παιδαγωγικό» είπε στον ΘΕΜΑ 104,6 ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος. «Δεν μπορούμε να παίξουμε το ρόλο του δεσμοφύλακα και του καταδότη των μαθητών. Εμείς θα ξαναδούμε τα παιδιά, αν χαθεί η σχέση που έχουμε η προσπάθεια θα πάει χαμένη» είπε ο κ. Τσούχλος. Όπως είπε «διαφωνούμε με την τηλεκπαίδευση αυτού του είδους, διαφωνούμε κάθετα με τις απουσίες».
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας:
1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
2. Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
3. Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
4. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια δυναμική συζήτηση για τους νέους και να τους φέρουμε πίσω στην πολιτική.