Δημήτρης Κονταράκης
Γράφει ο Δημήτρης Κονταράκης

Το ερώτημα που ακούμε συχνά από ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και ειδικότερα του τουριστικού κλάδου είναι “τι θα κερδίσει η επιχείρηση μου από την προβολή της στο Facebook και γενικά στα Social Media;”

Τα Social Media Networks (Facebook, Instagram, Youtube) είναι τα πιο δημοφιλή δίκτυα στον κόσμο, με τους χρήστες να αυξάνονται με σταθερούς ρυθμούς.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε κάποια στατιστικά για να δείξουμε τη δυναμική και την εξέλιξη τους τα τελευταία χρόνια.

Το Facebook έχει σε παγκόσμιο επίπεδο 2.4 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες (στοιχεία Σεπτέμβριος 2019), έχοντας μια αύξηση 17% σε σχέση με το 2016.

Το Instagram έχει σε παγκόσμιο επίπεδο κοντά στο 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες, από τους οποίους τα 500 εκατομμύρια το χρησιμοποιούν κάθε μέρα κάτι που του δίνει μια τεράστια δυναμική στο χώρο των Social Media. (πηγή oberlo)

Το Youtube έχει σε παγκόσμιο επίπεδο 1.2 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες το μήνα , οι οποίοι δαπανούν 8 δισεκατομμύρια ώρες σε προβολές video.

Από τα παραπάνω βλέπουμε ότι ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού χρησιμοποιεί καθημερινά τα Social Media για να ενημερωθεί, να διασκεδάσει, να χαλαρώσει και να επιλέξει κάποια υπηρεσία ή προϊον.

Στη χώρα μας, έχουμε 7.072.534 που έχουν σύνδεση Internet δηλαδή το 74% το πληθυσμού. Αυτό το κοινό είναι οι μελλοντικοί πελάτες μιας επιχείρησης μια και η τάση είναι να κάνουν έρευνα αγοράς στο Internet.

Τα Social Media μας δίνουν ταχύτητα και αμεσότητα στην επικοινωνία με το χρήστη, ειδικότερα το Facebook όπου με ένα Post μπορούμε να προβάλλουμε ένα προϊόν μας ή την παραλία του ξενοδοχείου μας.

Στο Facebook μπορούμε να κάνουμε διαγωνισμούς ώστε να προσελκύσουμε πιθανούς πελάτες σε περιόδους όπου οι πωλήσεις μας είναι χαμηλές ή θέλουμε να ‘ξεφορτωθούμε’ εμπόρευμα που μας έχει μείνει, ή απλά να κάνουμε γνωστή την επιχείρηση μας σε ευρύτερο κοινό.

(παράδειγμα διαγωνισμού στο Facebook)

Οι διαφημίσεις του Facebook μας επιτρέπουν να επιλέξουμε την ηλικία, το φύλο, την περιοχή, τη χώρα, την πόλη, τα προάστεια και τα ενδιαφέροντα του χρήστη. Οι δυνατότητες της διαφήμισης μας δίνουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με χιλιάδες ‘πιθανούς’ πελάτες είτε στη χώρα μας είτε σε όποια χώρα επιλέξουμε, ώστε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας.

(παράδειγμα Facebook διαφήμισης για ξενοδοχεία)

Ποτέ ξανά στην ιστορία της επιχειρηματικότητας δεν υπήρχε τόσο άμεση και γρήγορη επικοινωνία ανάμεσα σε μια επιχείρηση και έναν υποψήφιο πελάτη. Ας δούμε τους εαυτούς μας και πόση ώρα είμαστε με ένα smartphone στο χέρι αναζητώντας κάτι στο διαδίκτυο, κάνοντας Like σε ένα post στο Facebook ή σχολιάζοντας κάτι που είδαμε. Μέσα σε αυτή την καθημερινή πια συνήθεια, είμαστε δέκτες διαφημίσεων, διαγωνισμών αλλά και μηνυμάτων φίλων μας, προκειμένου να δούμε μια προσφορά ή μια διαφήμιση που τους αρέσει στο Facebook.

Τα Social Media Networks, εφόσον σχεδιαστεί μια δομημένη και ξεκάθαρη στρατηγική επικοινωνίας, μπορούν να αυξήσουν την εξωστρέφεια μιας επιχείρησης και αυτή με τη σειρά της, να αυξήσει το κοινό που θα τη “γνωρίσει” και θα επιλέξει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Αποτελούν την εξέλιξη στην επικοινωνία με το αγοραστικό κοινό. Όποια επιχείρηση δε δραστηριοποιηθεί, θα δει τον ανταγωνισμό της να αποκτά μια αξιοπρεπή παρουσία με κίνδυνο να της πάρει μερίδιο της αγοράς. Ζούμε στην εποχή όπου αν μείνεις στάσιμος απλά κάνεις βήματα προς τα πίσω!!!