Μαρία Στάμου
Γράφει η Μαρία Στάμου

Πριν λίγες μέρες τα σχολεία άνοιξαν τις πύλες τους για να υποδεχτούν και φέτος  παλιούς και νέους μαθητές. Φέτος όμως, δεν επικρατούσε το συναίσθημα της χαράς στα βλέμματα γονιών και μαθητών. Συναισθήματα όπως ο φόβος, η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια είχαν κυριεύσει μικρούς, μεγάλους αλλά και ολόκληρη την πολιτεία η οποία παρακολουθούσε καθηλωμένη την ημέρα της έναρξης. Τα άσχημα όμως αυτά συναισθήματα οφείλονταν μόνο στην ύπαρξη μίας αιτίας που δεν είναι άλλη από της επιδημικές διαστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο που έχει λάβει ο ιός covid-19.

Στις 14 Σεπτεμβρίου το κουδούνι ήχησε σε όλα τα σχολεία της χώρας μετά από αρκετό χρονικό διάστημα αφού είχαν κλείσει από το Μάρτιο του 2020 εξαιτίας του γενικού lockdown που είχε επιβληθεί. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μπορεί να άνοιξαν αλλά άνοιξαν κάτω από διαφορετικές συνθήκες και δεδομένα. Μάσκες, αντισηπτικά παντού και αποστάσεις μεταξύ των παιδιών ήταν φράσεις που ακούγονταν από ειδικούς  επιδημιολόγους αλλά και από ανθρώπους της κυβέρνησης.

Τα προβλήματα όμως δυστυχώς δεν σταματούν εδώ μεγάλη μερίδα ειδικών αντέδρασαν στο μέτρο της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας διασταυρώνοντας τα ξίφη τους σε κάθε ευκαιρία δημιουργώντας στους γονείς αίσθημα σύγχυσης για το πως πρέπει να αντιδράσουν. Οι περισσότεροι γονείς συμβάδισαν με τις αποφάσεις του κράτους, τάχθηκαν υπέρ στη χρήση των μασκών και έστειλαν τα παιδία τους στο σχολείο φορώντας του την προστατευτική μάσκα. Από την άλλη πλευρά αρκετοί γονείς αντέδρασαν στη χρήση μάσκας αποφασίζοντας να παραβούν τις κυβερνητικές αποφάσεις και να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο χωρίς μάσκα με φυσικό επακόλουθο όχι μόνο την αντίδραση των εκπαιδευτικών που ήταν υποχρεωμένοι να επιβλέπουν την τήρηση των μέτρων αλλά και των υπόλοιπων γονέων οι οποίοι ήταν και είναι ένθερμοι υποστηρικτές της χρήσης μασκών. Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εδώ αλλά εκδηλώνονται με ακόμα πιο τρόπο ειδεχθή αφού γονέας που ήταν κατά στη χρήση μάσκας δεν δίστασε να ξυλοκοπήσει εκπαιδευτικό ο οποίος έκανες τις υποδείξεις  όπως του είχε ανατεθεί.

Στόχος μας όμως στο παρών άρθρο δεν είναι αξιολογήσουμε αυτό το μέτρο ως καλό ή κακό γιατί δεν ούτε μπορούμε αφού δεν είμαστε ειδικοί αλλά ούτε πρέπει άλλωστε αφού δεν πρέπει να διχάσουμε περισσότερο τους ανθρώπους αλλά να τους ενώσουμε σε αυτή την δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε για να βγούμε νικητές με τις  δυνατές απώλειες μικρότερες απώλειες.

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε και αυτό δεν αλλάζει, αδήριτη όμως ανάγκη αποτελεί φορείς όπως οι δήμοι και οι περιφέρειες να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να διεξαχθεί ομαλά χωρίς περιπέτειες και χωρίς να αυξάνεται ο κίνδυνος μεγαλύτερης εξάπλωσης την πανδημίας. Καλό θα ήταν η διαμόρφωση των τάξεων να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις αλλά και ολιγομελή τμήματα ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να κάνουν με το καλύτερο δυνατό τρόπο το μάθημα. Οι γονείς έχουν την υποχρέωση να μιλήσουν με τα παιδία τους για την σωστή χρήση της μάσκας και της αποστάσεις που πρέπει να τηρούν με τους φίλους και συμμαθητές τους όσο δύσκολο και να είναι διότι με αυτό τον τρόπο προστατεύουν πολύτιμα πρόσωπα που δεν είναι άλλα από τον παππού και την γιαγιά. Τέλος καλό θα ήταν καθηγητές και δάσκαλοι να δημιουργήσουν στα παιδιά το αίσθημα την εν συναίσθησης δείχνοντας του τις υπεράνθρωπες  προσπάθειες που καταβάλουν οι γιατροί σε όλο το κόσμο για να αντιμετωπίσουν αυτόν το ιό.

Το παιδί δεν πρέπει να φοβάται αλλά να προσέχει τους γύρω του και να ελπίζει σε ένα καλύτερο αύριο που θα μπορεί ξανά να αγκαλιάσει τα αγαπημένα του πρόσωπα.

Στα μάτια των μικρών παιδιών οι ήρωες τον παραμυθιών πρέπει να αντικατασταθούν με τους πραγματικούς ήρωες που δεν είναι άλλοι από τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό γιατί μόνο τότε θα καταλάβουν και θα ενστερνιστούν τα μετρά που τόσο επιβλητικά αναγκάζονται να εφαρμόσουν.